فرایند رنگ مو ، هیرکالر ، رنگ مو در تهران

در مورد “رنگ کردن مو” بیشتر بدانید

تغییر رنگ موها به رنگ های مختلف را همه خانم ها دوست دارند با رنگ کردن مو علاوه بر اینکه موها رنگ جدید و زیبایی به خود میگیرند و میدرخشند چهره فرد نیز از نسبت به شکل اولیه تغییر میکند. فرآیند رنگ کردن مو به رنگ های روشن که میخواهیم تغییر رنگ حداقل 4، 5 درجه داشته باشیم نیاز به طی کردن مراحلی است که باید توسط متخصص رنگ مو انجام شود.

متخصص رنگ مو طی آموزش هایی تخصصی که در آموزشگاه رنگ و مش دیده و سابقه ای که در این کار دارد قادر است رنگ موی اشخاص را بدون آسیب به موها به هر رنگ و تکنیک های جدید آمبره سامبره بالیاژ، انواع هایلایت ها و …. تغییر دهد.

ساختار رنگ طبیعی مو

به گزارش وبسایت هیرکالر، مو عمدتاً از کراتین ساخته شده است که همان پروتئین موجود در پوست و ناخن ها میباشد. رنگ طبیعی مو بستگی به نسبت و مقدار دو پروتئین دیگر مو ملانین eumelanin وفئوملانین  phaeomelanin دارد. Eumelanin مسئول سایه موهای قهوه ای تا سیاه است در حالی که Phaeomelanin مسئول سایه های بلوند طلایی ، زنجبیلی و قرمز است. عدم وجود هر دو نوع ملانین موهای سفید / خاکستری ایجاد می کند.

علم رنگ آمیزی مو

رنگ مو یک ماده شیمیایی است. اولین محصول رنگ آمیزی مو به صورت ایمن و تجاری شده در سال 1909 توسط شیمیدان فرانسوی یوجین شولر با استفاده از پارافیلن الدنامین شیمیایی ایجاد شد. رنگ آمیزی مو امروزه بین خانم ها بسیار محبوب شده است ، به طوری که بیش از 75٪ از خانم ها موهای خود را رنگ می کنند و درصد بیشتری از مردان به پیروی از پوشش البسه خود موهایشان را رنگ میکنند.

رنگ کردن مو

رنگ کردن مو نتیجه یک سری واکنشهای شیمیایی بین مولکولهای موجود در مو و رنگدانه ها و همچنین پراکسید و آمونیاک است.

رنگ موهای طبیعی

مردم هزاران سال با استفاده از گیاهان و مواد معدنی موهای خود را رنگ می کنند. برخی از این عوامل طبیعی حاوی رنگدانه ها هستند (به عنوان مثال حنا ، پوست گردوی سیاه) و برخی دیگر حاوی ماده سفید کننده طبیعی هستند یا باعث واکنش هایی می شوند که باعث تغییر رنگ موها می شود (مثلاً سرکه). رنگدانه های طبیعی به طور کلی با پوشاندن ساقه مو با رنگ کار می کنند. برخی از رنگ های طبیعی با وجود چندین بار شستن با شامپو ها بازهم ماندگاری دارند  ، ولی از رنگ موهای شیمیایی ساخته شده با فرمول های مدرن ایمن تر و ملایم تر هستند. به دست آوردن نتایج خوب با استفاده از رنگ های طبیعی کار دشواری است و برخی از افراد به مواد تشکیل دهنده رنگ های طبیعی حساسیت دارند.

طریقه ی حمام رنگ مو

رنگ موهای موقت

رنگ موهای موقت یا نیمه دائمی ممکن است رنگهای اسیدی را در قسمت خارج از ساقه مو قرار دهد یا ممکن است از مولکولهای رنگدانه کوچکی باشد که می توانند با استفاده از مقدار کمی پراکسید یا بدون پر اکسید درون ساقه مو قرار گیرند. در بعضی موارد، مجموعه ای از چندین مولکول رنگی به مو وارد می شود تا یک رنگ مو در داخل ساقه مو تشکیل شود. شامپو زدن در نهایت رنگ موی موقت را از بین می برد. این محصولات حاوی آمونیاک نیستند ، به این معنی که ساقه مو در هنگام پردازش باز نمی شود و پس از شستشوی موها رنگ مو پاک شده و رنگ طبیعی مو حفظ می شود.

 

روشن کردن رنگ موها با دکلره مو

از سفید کننده یا دکلره برای روشن کردن موی افراد استفاده می شود. دکلره با ملانین موجود در مو واکنش نشان می دهد و از طریق یک واکنش شیمیایی غیرقابل برگشت ، رنگ مو را از بین می برد. سفیدکننده مولکول ملانین مو را اکسید می کند. در این شرایط ملانین هنوز وجود دارد ، اما مولکول اکسیده شده بی رنگ است. با این حال ، موهای سفید شده تمایل به رنگ زرد کمرنگ دارند. رنگ زرد همان رنگ طبیعی کراتین، پروتئین ساختاری در مو است. همچنین ، سفید کننده با رنگدانگی تیره یوملانین تیره نسبت به فائوملانین واکنش بیشتری نشان می دهد ، بنابراین ممکن است مقداری رنگ باقیمانده طلای یا قرمز بعد از روشن شدن باقی بماند. پراکسید هیدروژن یکی از رایج ترین عوامل روشن کننده است. پراکسید در محلول قلیایی استفاده می شود ، که شاخه مو را باز می کند تا پراکسید با ملانین واکنش نشان دهد.

فرآیند رنگ مو دائمی

فرآیند رنگ مو دائمی. در لایه بیرونی ساقه مو ، قبل از اینکه رنگ دائمی در موها ریخته شود باید کوتیکول مو باز شود. پس از باز شدن کوتیکول ، رنگ با قسمت داخلی مو ، قشر مو ، برای رسوب یا برداشتن رنگ واکنش نشان می دهد. اکثر محصولات رنگ آمیزی دائمی مو از یک فرآیند دو مرحله ای استفاده می کنند (که معمولاً بطور همزمان اتفاق می افتد) که ابتدا رنگ اصلی موها را از بین می برد و رنگ جدیدی را به آن تزریق میکنند.

رنگدانه های رنگ مو چگونه به ساقه مو نفوذ میکند؟

آمونیاک ماده شیمیایی قلیایی است که کوتیکول را باز می کند و به رنگدانه های رنگ موی جدید اجازه می دهد تا درون قشر موها نفوذ کند. همچنین وقتی رنگ موی دائمی با پراکسید همراه باشد ، به عنوان یک کاتالیزور عمل می کند. پراکسید به عنوان توسعه دهنده یا ماده اکسید کننده استفاده می شود. پر اکسید رنگ موی قبلی را از روی مو حذف میکند.. پراکسید پیوندهای شیمیایی را در موها شکسته و گوگرد را آزاد می کند ، که بوی مشخص محصولات رنگ آمیزی مو را تشکیل می دهد. با تجزیه شدن ملانین ، یک رنگ دائمی جدید به قشر مو پیوند می یابد.

انواع مختلف الکل و نرم کننده نیز ممکن است در محصولات رنگ آمیزی مو وجود داشته باشد. دستگاه های تهویه مطبوع یا سشوار کردن بعد از رنگ ، کوتیکول مو را پس از رنگ کردن می بندند تا در آن بسته شود و از رنگ جدید محافظت کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.